Martı’dan Antik Miras Desteği

Martı Hotels, Kastabos Antik Kenti kazılarına desteğini 2024 yılında da sürdürüyor.

Martı Hemithea Hotel, Kastabos Antik Kenti’nde devam eden kazı çalışmalarına destek veriyor! Martı’dan Antik Miras Desteği!

Türkiye’nin köklü turizm markalarından Martı Hotels & Marinas, uzun yıllardır eğitim, spor, arkeoloji ve kültür sanat alanlarında yürüttüğü sosyal sorumluluk projelerine bir yenisini daha eklemeye devam ediyor. Martı Hotels & Marinas, adını bölgenin kadim tarihinden alan Martı Hemithea Hotel aracılığıyla 2023 yılında başladığı Kastabos Antik Kenti, Hemithea Kutsal Alanı’ndaki arkeolojik kazı çalışmalarının ana sponsorluğunu bu yıl da sürdürüyor. M.Ö. 4. yüzyıla kadar uzanan antik kentteki kazılar sayesinde tapınak, törensel yol ve tiyatro gibi önemli yapılar gün yüzüne çıkarıldı. Bu kıymetli buluntular ise Marmaris Müze Müdürlüğü’nce koruma altına alınıyor.

Martı Hotels & Marinas, Türkiye’nin turizm alanındaki öncü kuruluşlarından biri olarak toplumsal gelişime yönelik projeleriyle eğitim, spor ve kültür sanat gibi farklı alanlara katkı sunuyor. Grup, yelken sporları ve kültür sanat etkinliklerinin yanı sıra ülkemizin tarihi mirasının korunmasına yönelik sponsorluklarla da toplumsal fayda sağlamaya devam ediyor.

Martı Hemithea Hotel, adını aldığı antik mirası korumaya devam ediyor

Martı Hotels & Marinas, 2023 yılında başlattığı bir projeyle, Marmaris Müze Müdürlüğü’nün başkanlığında yürütülen ve Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü’nün onayıyla gerçekleştirilen Kastabos Antik Kenti, Hemithea Kutsal Alanı’ndaki kazı çalışmalarına ana sponsor olarak destek veriyor. Bu projede, Martı Hotels & Marinas’ın lüks oteli Martı Hemithea, bölgenin kültürel mirasına katkıda bulunarak, Hemithea Kutsal Alanı’ndaki kazılara sponsor olmayı sürdürüyor. Otelin adı, antik Yunan mitolojisinde sağlık ve güzellik tanrıçası Hemithea’dan esinlenilerek seçilmiştir.

Hisarönü Körfezi’nin benzersiz doğası ve tarihi zenginlikleriyle çevrelenmiş olan Martı Hemithea Hotel, yalnızca misafirlerine sunduğu eşsiz atmosferle değil, aynı zamanda bölgenin tarihi değerlerinin ortaya çıkarılmasına verdiği destekle de öne çıkıyor.

“Binlerce yıllık tarihi zenginliğe ışık tutmak büyük mutluluk”

Martı Hotels & Marinas Yönetim Kurulu Başkanı Oya Narin, Narin ailesi olarak tarihe ve kültürel mirasa sahip çıkmanın önemine değinerek, bu kazı çalışmalarına destek olmaktan büyük gurur duyduklarını ifade etti. Narin şunları söyledi:

“Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana tekstil sektöründe başlayan ve daha sonra turizme yönelen bir aile olarak, her zaman sosyal sorumluluk projelerine önem verdik. Tarih ve kültürel miras bizim için daima ilgi duyduğumuz ve öncelik verdiğimiz konular arasında yer aldı. Özellikle Marmaris ve çevresi, binlerce yıllık geçmişiyle birçok medeniyete ev sahipliği yapmış bir bölge. Biz de bu mirasın gün yüzüne çıkarılması için elimizden geleni yapıyoruz. Kastabos Antik Kenti ve Hemithea Kutsal Alanı’ndaki kazılar, bu bağlamda destek verdiğimiz projelerden yalnızca biri. Bu çalışmanın, ülkemizin tarih ve kültür turizmine önemli katkılar sağlayacağına inanıyoruz. Burayı ziyaret edenler adeta tarihin derinliklerine yolculuk yapacak. İki yıldır bu önemli projeye destek vermekten gurur duyuyoruz ve bu katkımızı sürdürmeyi amaçlıyoruz.”

“Kastabos Antik Kenti ve Hemithea Tapınağı’nı kültürel mirasa kazandırmayı hedefliyoruz”

Projenin bilimsel danışmanlığını yürüten Doç. Dr. Salih Kaymakçı, kazı çalışmalarının bölgenin tarihine ışık tutacağını belirterek, Martı Hotels & Marinas’a teşekkür etti. Kaymakçı sözlerine şöyle devam etti:

“Kastabos Antik Kenti, Marmaris’in Hisarönü bölgesinde, Eren Dağı’nın zirvesinde yer alıyor. İlk araştırmalar 1866’da başlamış olsa da, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın izniyle 2022 yılında kazılara başladık ve 2023’te Martı Hemithea Hotel’in desteğiyle çalışmalarımız hız kazandı. Arkeolojik kazılar büyük titizlik gerektiren, zaman alıcı ve maliyetli işlerdir. Martı Hotels & Marinas’ın desteği olmadan bu çalışmalarımızı sürdüremezdik. Bu nedenle Oya Narin ve Martı Hemithea Hotel’e minnettarız.

Martı’dan Antik Miras Desteği

Yaklaşık 30 kişilik ekibimizle, Kastabos Antik Kenti’ndeki kazılara devam ediyoruz. Burası, M.Ö. 4. yüzyılın ikinci yarısına tarihlenen ve Hemithea’ya adanmış önemli bir tapınağa ev sahipliği yapıyor. Hemithea, Karia Bölgesi’nde hastaları uyku ve psikanaliz yöntemleriyle tedavi eden ilk sağlık tanrıçası olarak biliniyor. Aynı zamanda, tapınak çevresinde törenler, festivaller ve sunumlar düzenlenirdi. Bu alan, Hemithea’ya adanmış olmakla birlikte, Kastabos Khersonesos Birliği’nin de toplantı merkezi olarak kullanılmıştır. Kazılar sırasında tapınağa giden törensel yol, 3.500 kişilik tiyatro, heykel kaideleri ve kurban masaları gibi yapılar gün yüzüne çıkarıldı. Bulduğumuz eserler Marmaris Müze Müdürlüğü tarafından korunmaktadır. Amacımız, Kastabos Antik Kenti ve Hemithea Tapınağı’nı yeniden ayağa kaldırarak ülkemizin kültürel mirasına kazandırmaktır. Bu çalışma, bölgenin tarihi ve arkeolojik önemini daha iyi anlamamıza yardımcı olacak.”